Esbardalladas.blogspot.com non se responsabiliza das opinións verquidas polos autores das entradas nin dos comentarios que poidan xurdir das mesmas


13/12/10

Usagi Yojimbo, de Stan Sakai

Hai xa tempo que veño lendo os cómics de de USAGI, do autor xaponés Stan Sakai. Sakai naceu en xapón, pero foi criado en hawaii e vive en EEUU actualmente. Recibiu infinitade de premios polo seu traballo, entre eles o Eisner, que é o máis prestixioso dos premios para un cómic.

Títulos publicados en España

Planeta DeAgostini comezou a editar os tomos recopilatorios no ano 1998, pero sin respectar a orde orixinal, pois en aras da comercialidade se comezou co tomo onde aparecían as Tartarugas Ninja, entonces de moda.
Usagi Yojimbo Nº 1: Sombras de muerte. ISBN 978-84-395-7989-2
Usagi Yojimbo Nº 2: Daisho. ISBN 978-84-395-7991-5
Usagi Yojimbo Nº 3: Al filo de la vida y la muerte. ISBN 978-84-674-0576-7
Usagi Yojimbo Nº 4: Estaciones. ISBN 978-84-395-0234-0
Usagi Yojimbo Nº 5: Segadora. ISBN 978-84-395-0407-8
Usagi Yojimbo Nº 6: Primeras andanzas. ISBN 978-84-395-0440-5
Usagi Yojimbo Nº 7: Samurái. ISBN 978-84-395-0429-0
Usagi Yojimbo Nº 8: El camino del vagabundo. ISBN 978-84-395-9730-8
Usagi Yojimbo Nº 9: La conspiración del dragón. ISBN 978-84-395-5350-2
Usagi Yojimbo Nº 10: Cabra Solitaria y su hijo. ISBN 978-84-374-0240-6
Usagi Yojimbo Nº 11: Círculos. ISBN 978-84-674-0574-3
Usagi Yojimbo Nº 12: La historia de Gen. ISBN 978-84-674-0575-0
Usagi Yojimbo Nº 13: Sombras grises. ISBN 978-84-674-1403-5
Usagi Yojimbo Nº 14: La máscara del demonio. ISBN 978-84-674-1420-2
Usagi Yojimbo Nº 15: Segadora II: Viaje al templo de Atsuta. ISBN 978-84-674-2516-1
Usagi Yojimbo Nº 16: Halo de Luna. ISBN 978-84-674-2797-4
Usagi Yojimbo Nº 17: Duelo en Kitanoji. ISBN 978-84-674-3905-2
Usagi Yojimbo Nº 18: Viajes con Jotaro. ISBN 978-84-674-4544-2
Usagi Yojimbo Nº 19: Padres e hijos. ISBN 978-84-674-5596-0
Usagi Yojimbo Nº 20: Visiones de muerte. ISBN 978-84-674-6524-2
Usagi Yojimbo Nº 21: La madre de las montañas. ISBN 978-84-674-9514-0
A orde correcta de lectura sería 6-7-8-9-10-11-12-1-2-3-4-5-13-14-15-16-17-18-19-20-21
---------------------------------------------
Ata aquí os datos. Pero o interesante desta obra son para min dous elementos:
- A cantidade de referencias ao xapón medieval e ao manga "El Lobo Solitario" (xa porei unha entrada sobre ese manga) e tamén as historias de samurais de Akira Kurosawa.

- O uso da antropomorfización (joer vaia palabro...) do mundo medieval xaponés que fai que, ao mesmo tempo que as historias nos resulten fascinantes pola capacidade do autor para poñerlle sentimentos e expresións a caras de coellos, gatos, cans, osos ou rinocerontes, tamén me parece un xeito sublime de expresar valores que tradicionalmente se relacionan con determinados animais e como a antropomorfización deles da unha nova dimensión ás historias.


Teño unha teoría de porqué funcionan tan ben os cómics que usan a antropomorfía como vehículo para a historia (MAUS, BLACKSAD, USAGI, REBELIÓN EN LA GRANJA). Nos fan ver sentimentos e accións humanas en corpos de animais con máis ou menos semellanzas aos humanos. E creo que logran unha distancia subxectiva que permite observar a historia dun xeito máis crítico, xa que non vemos unha cara humana, conocida ou non, senón que vemos unha cara de gato, de cabra, de lobo... que toman decisións como un humano. Esa incongruencia funcionan sinxelamente ben... e eu me alegro!

Por certo, o palabro correcto é ANTROPOMORFISMO. Perdoade!

No hay comentarios:

Publicar un comentario